dinsdag 21 december 2010

Interview: Eva Mouton

Eva Mouton (23) is illustratrice en schrijfster. Op haar blog bericht ze over haar professioneel leven en deelt ze creatieve schrijfsels en tekeningen. Op die manier wil ze haar werk tonen aan het grote publiek.  

© Sven Rammeloo
"Een blog geeft je de kans om het publiceren in eigen handen te nemen"

Hoe lang blogt u al?
Eva Mouton: "Sinds februari 2007 heb ik een blog, bijna vier jaar dus. Daarvoor had ik wel een soort van blog op Myspace, maar dat telt niet."

Wat zette u aan om met bloggen te starten?
Mouton: "Ik zocht een medium om mijn teksten gemakkelijk te delen met familie en vrienden, en kwam zo op een blog uit. Pas later ben ik mijn blog ook beginnen gebruiken om professioneel nieuws, foto's en tekeningen op te delen."

Waar blogt u over?
Mouton: "Ik blog over mijn professioneel leven als schrijver en illustrator. Als ik heb opgetreden op een literair festival, probeer ik daar bijvoorbeeld een klein 'verslagje' over te schrijven. Of ik zet er foto's op van nieuwe buttons die ik heb gemaakt. Of ik zet er een stuk proza op. Het is nogal breed en chaotisch, dat zie je ook aan de vele categorieën in de rechterkolom." 

Hoe vaak zet u een nieuwe post op uw blog? Steekt u er veel tijd in?
Mouton: "Ik post niet met enige regelmaat. Soms post ik plots heel veel berichten, soms twee weken niets. Ik heb al gemerkt dat ik meer blog als ik bijvoorbeeld moet studeren (lacht). Dan heb ik plots zoveel ideeën voor nieuwe posts. Ik stop er wel wat tijd in. Een stukje, hoe kort ook, moet kloppen en juist zitten. Daar ben ik heel streng in voor mezelf."

Wat vindt u zelf de meerwaarde van een blog?
Mouton: "Het is het perfecte publicatiekanaal. Een blog geeft je de kans om het publiceren in eigen handen te nemen. Opdrachtgevers, uitgeverijen, werkgevers uit de culturele sector vinden het fijn om je blog te kunnen raadplegen, om zo een beter beeld van je persoonlijkheid te krijgen, heb ik al gemerkt."

Gebruikt u nog andere sociale internetsites?
Mouton: "Ik heb een 'fanpagina' op Facebook waar ik geregeld links zet naar mijn blog. Ik probeer er een beetje een hiërarchie in te stoppen. Mijn blog is het belangrijkst, daarna volgt de fanpagina."

Meer info:
Neem een kijkje op de blog van Eva Mouton: http://evamouton.wordpress.com/
Donderdag 23 december is ze te gast op Korte Metten in de Vooruit in Gent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten